4 okt.- De Dutch Media Week is hét mediafestival van Nederland.
Naast een professionalsprogramma (3 tot en met 7 oktober 2022) organiseert Dutch Media Week een weekendprogramma voor het grote publiek: op 8 en 9 oktober kan iedereen die geïnteresseerd is in media een kijkje nemen achter de schermen van het Media Park in Hilversum. Het festival wordt mede mogelijk gemaakt door de provincie Noord-Holland.
Open studio’s
Tijdens de Xperience Days presenteren alle mediabedrijven zich: van omroep tot producent en van decorbouwer tot technisch facilitair bedrijf. Op zaterdag 8 en zondag 9 oktober kunnen bezoekers kiezen uit een uitgebreid programma vol lezingen, activiteiten en workshops op het gebied van media.
Op zondag 9 oktober gaan de deuren van het Media Park open en kan het publiek een kijkje nemen in de studio’s van onder andere Omroep Max, Viaplay en de NPO, maar ook een bezoek brengen aan onder andere NEP, het Studiocentrum, EMG en Beeld & Geluid. De activiteiten tijdens de Xperience Days zijn geschikt voor jong en oud. Zij kunnen meer te weten komen over de visual effects en techniek die nodig zijn om een populaire jeugdfilm te maken, maar ook leren hoe je een podcast maakt.
Aandacht voor talent en onderwijs
Tijdens het festival is er ook aandacht voor onderwijs en worden studenten en jonge professionals in het zonnetje gezet. Er zijn bijvoorbeeld matchmaking sessies tussen bedrijven en studenten.
Bron en foto: Provincie Noord-Holland