28 mrt.-
Je hebt een vraag voor de gemeente en pakt de telefoon om deze te stellen. Of je staat met een verzoek bij de balie van het gemeentehuis. Dan wil je natuurlijk snel geholpen worden. We hebben hiervoor servicenormen opgesteld. Dat zijn beloften over onze dienstverlening. Het is onze prioriteit om je snel en efficiënt van dienst te zijn.
Dit zijn onze servicenormen:
– We nemen binnen 30 seconden jouw telefoontje aan.
– Je wacht niet langer dan 5 minuten aan de balie op het gemeentehuis.
– Jouw Melding Openbare Ruimte is binnen 10 werkdagen behandeld.
– Kunnen we je aan de telefoon niet direct helpen, dan bellen we je binnen 2 werkdagen terug.
– Jouw aangevraagde Omgevingsvergunning is binnen 8 weken behandeld.
Op dit moment beantwoorden wij de telefoon binnen 17 seconden en bellen wij in ongeveer 66% van de gevallen binnen 2 dagen terug. De wachttijd aan de balie is korter dan 4 minuten, ruim onder de norm! En meldingen worden binnen ongeveer 14 dagen afgehandeld, ten opzichte van 40 dagen in 2022. En tot slot behandelen wij in 85% van de gevallen aangevraagde omgevingsvergunningen binnen 8 weken.
We behalen niet altijd de norm en er is dus nog werk aan de winkel. We zijn er druk mee bezig! Meer weten? Kijk op www.laren.nl/servicenormen
Bron: Gemeente Laren