25 jan.-Geachte directie,
Namens een groot aantal inwoners van Laren NH wenden wij ons tot u met een klacht en een verzoek. Uw ondernemers Patricia en Patrick Veldhuizen hebben in 2022 besloten om Jumbo Laren niet langer een full-servicepunt te laten zijn van PostNL. Dit betekende dat een groot aantal diensten niet meer verleend wordt. Deze situatie hebben wij gedurende 2023 aangezien, maar wij moeten constateren dat er geen oplossing is gekomen voor onze inwoners, die voor een groot deel ook uw klanten zijn.
Ons is duidelijk geworden dat de heer en mevrouw Veldhuizen alleen een automaat hebben laten installeren omdat dat eenvoudig het meeste geld oplevert. Die automaat echter vervangt de andere diensten die voorheen bij u waren ondergebracht.
Inwoners van Laren (11.500) moeten nu:
- Voor afgifte van een pakket ter verzending naar een telefoonwinkel op de Naarderstraat, waar geen parkeerruimte is en die vaak gesloten is.
- Voor afhalen van pakketten die groter zijn dan de postbussen bij Jumbo toelaten naar Blaricum, ruim 6 km verder.
- Niet bezorgde aangetekende brieven moeten worden afgehaald bij een buurtsuper in Bussum, eveneens 6 kilometer verder.
De PostNL service is verdwenen ten gunste van zelfscankassa’s. Uw landelijke berichtgeving hierover in relatie tot derving hebben wij meegekregen. Veel inwoners in een vergrijzend dorp als het onze zitten niet op de zelfscankassa’s te wachten, maar wel op een supermarkt waar persoonlijke betrokkenheid en service hoog in het vaandel staat. Daarin kan en wil Laren zich onderscheiden.
Per november 2023 hebben Patricia en Patrick Veldhuizen afscheid hebben genomen van de vestiging in Laren. Wij vragen wij u namens de inwoners van ons dorp om het servicepunt van PostNL terug te brengen naar de oude situatie. Graag komen wij in gesprek met u welke mogelijkheden u daartoe ziet, en hoe u het serviceniveau van Jumbo weer op het niveau kan brengen zoals het was.
Met vriendelijke groet
Karel Loeff
Fractievoorzitter Larens Behoud
Bron: Larens Behoud