25 juni.-I Tijdens het laatste buurtbezoek voor het zomerreces stond deze week de Bazelweg centraal. Bewoners kregen de gelegenheid om rechtstreeks in gesprek te gaan met wethouder Jan van Midden en de nieuwe wethouders Sander de Brito Roque en Erik Koldenhof.
Het buurtbezoek trok een mooie opkomst. Inwoners maakten volop gebruik van de mogelijkheid om hun zorgen, ideeën en ervaringen te delen met het gemeentebestuur. Daarbij kwamen uiteenlopende onderwerpen aan bod.
Hangjongeren
Zo werd gesproken over hangjongeren in de buurt, hondenpoep op speelplekken en een afgebroken paaltje bij het Brinkhuis. Ook de leegstaande arbeiderswoningen in de omgeving kwamen ter sprake. Daarnaast bleek het onderhoud van het openbaar groen voor veel aanwezigen een belangrijk aandachtspunt.
Naast het bespreken van lokale kwesties was er ook ruimte voor ontmoeting. De vaste barista verzorgde opnieuw koffie en iets lekkers voor de bezoekers. Ook Toegankelijk Laren was aanwezig om vragen te beantwoorden en inwoners te informeren over toegankelijkheid binnen de gemeente.
Direct contact
Volgens de organisatie laten de goedbezochte buurtbezoeken zien hoe belangrijk direct contact tussen inwoners en bestuurders is. Het biedt bewoners een laagdrempelige manier om hun stem te laten horen en draagt bij aan een betere samenwerking tussen gemeente en inwoners.
Met het buurtbezoek aan de Bazelweg komt een reeks bijeenkomsten voor de zomer ten einde. De gemeente kijkt terug op een geslaagde middag.
Bron en foto: BEL Nieuws/ Gemeente Laren

